התחממות גלובאלית מזווית אחרת

 


אחת הבעיות הגדולות ביותר של הימין השמרני העולמי היא הזנחת נושאים מסויימים, שעל סדר היום, דבר אשר איפשר לשמאל הפרוגרסיבי, במרוצת השנים, להשתלט על השיח ולהכיל עליו מונופול מוחלט בו רק גישה אחת מתקבלת. הימין, שככל הנראה לא ייחס בעבר חשיבות גדולה לאותם נושאים, הפך להיות גורם פאסיבי שהולך שבי אחר האג'נדה הפרוגרסיבית המסוכנת, מבלי שום יכולת להעמיד עמדה או גישה מנוגדת לזו שנטמעה על ידי הפרוגרסיביזם ובכך לאמץ אותה.

משבר האקלים הוא בדיוק הנושא עליו אני מדבר. 

נתחיל בעובדה שאין עליה מחלוקת - יש התחממות גלובאלית.
פה בדיוק מסתיימת גם ההסכמה שלי עם כת הפרוגרסיבים, שבניגוד אליהם אני מעדיף להתבסס על המדע ועל מחקרים ולא על דיסיפלינות מומצאות שהם בעצמם יצרו כדי לקבל גושפנקה אקדמית לטרלול שלהם.
אז מה המחלוקת?
על פי הכת הפרוגרסיבית העולם בבסיסו הוא שוויוני והרמוני לחלוטין ועל כן אם ישנה "הפרה" כלשהי באותה הרמוניה או באותו שוויון זה בהכרח בגלל שמישהו גרם להפרה הזאת בזדון.
לדוגמה אם לפלשטינאים אין מדינה וליהודים יש אז זה בהכרח בגלל שהיהודים גזלו את זה מהפלשטינאים.
אם אפרו אמריקאי בארצות הברית התדרדר לפשיעה זה בהכרח בגלל דיכוי ואפליה מצד הטייקונים הלבנים.
אם מחבל מוסלמי ביצע פיגוע טרור במדינה מערבית זה בגלל הקולוניאליזם של המערב, שדחף אותו לטרור.
בעולמם של הפרוגרסיבים אין משמעות לאחריות אישית, לפוטנציאל, להשפעות תרבותיות ודתיות או הבדלים פיסיולוגים.
אין משמעות גם למדע ומחקר כל עוד הוא לא מתיישב עם האג'נדות שלהם.


מחקר ענק שבוצע בסוף שנות התשעים בשיתוף 'הפרוייקט האירופאי לליבת קרחונים באנטרקטיקה' ו'הפרוייקט לליבת קרחונים בצפון גרינלנד' חקר את ליבת מספר קרחונים על מנת להעריך את תנאי האקלים והטמפרטורה במשך מאות-אלפי ומליוני שנה אחורה.
התוצאות לא פחות ממרתקות. על פי המחקר ישנה מחזוריות אקלימית בכדור הארץ, כאשר אחת לכמאה-אלף שנה כדור הארץ חווה התחממות הדרגתית ולאחר מכן עידן קרח וצניחה בטמפרטורות.
מדובר במחזוריות שמתרחשת מליוני שנה, הרבה לפני שההומוספייאנס הילכו על פני האדמה.
ולמה זה משנה? כל התזה הפרוגרסיבית, שגורסת שאנחנו, בני האדם, אנחנו האחראים העיקריים להתחממות הגלובלית ולהפרת ההרמוניה על פני כדור הארץ, כביכול, ולכן אנחנו גם אלו שיכולים וצריכים לעצור את ההתחממות היא קודם כל יומרנית על גבול האווילית. לחשוב שהאנושות בתצורתה המודרנית, שההיסטוריה המתועדת הרחוקה ביותר שלה מתוארכת לבין 4000-5000 שנה השפיעה בצורה כל כך מהותית על תהליכים טבעיים של מליוני שנים זה כמו לטעון שניצב בסרט, שהופיע חמש דקות בכל הסרט, הוא הסיבה לאי הצלחתו של הסרט בקופות.
כנגזרת מכך לחשוב שלנו, פסיק קטן על ציר ההיסטוריה של הפלנטה, יש את היכולת לעצור תהליך מחזורי טבעי שהתרחש לפנינו וימשיך להתרחש גם אחרינו זה מלחמה בתחנות רוח.



הבעיה היא שהמלחמה הזאת עולה הרבה מאוד כסף ובמקום להשקיע את הכסף בפרוייקטים ומיזמים חסרי תועלת הציר הימני-שמרני בעולם צריך להתחיל להוביל קו מחשבתי אחר שיידרוש קודם כל הבנה והכרה שההתחממות הגלובאלית היא חלק מתהליך מחזורי של מליוני שנה, שלא ניתן למנוע. בהינתן ההבנה שלא ניתן למנוע את התהליך ועל סמך הגרפים והנתונים משני הפרוייקטים לליבת קרחונים על האנושות ומנהיגיה לצפות ולהערך לעידן קרח נוסף על כדור הארץ, שהשלכותיו עלולות להיות הרות אסון למין האנושי. המשאבים והמחקר צריכים להיות מוקדשים בסוגייה זו לטובת מציאת פתרונות למזון, שכן רוב הגידולים החקלאיים בעולם לא יישרדו, מים לשתיה, מתוך הנחה שמקורות מים רבים יקפאו וכמובן אנרגיה.

חשוב להדגיש שיש להבדיל בין התחממות גלובאלית לבין זיהום אוויר. זיהום אוויר היא תופעה שמשפיעה באופן ישיר על איכות החיים ותוחלת החיים של בני האדם ויש להמשיך ולהיאבק בה. ההתחממות הגלובאלית היא תופעה אחרת לחלוטין שהיא תופעת טבע מחזורית שלא ניתן למנוע ויש להיערך אליה בהתאם.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

סערה בצלחת גולאש

מיקור חוץ

אגדה אורבנית